onsdag, februar 07, 2007

Flotte babystoler

Her om dagen brukte jeg noen timer på å lete etter den perfekte høystol til mitt lille nurk. Og jeg fant to stoler som, på hver sin måte, ser fantastisk flotte ut.

"Grow" fra Brio har rene linjer, og en moderne, cool design. Stolen har et ergonomisk sete i svart, hvitt eller oransje, et enkelt stålunderstell i krom, og en sikkerhetsbøyle som kan fjernes når babyen blir eldre. Den mangler fotbrett, noe som trekker ned, og den kan ikke brukes fram til skolealder, slik for eksempel Stokkes Tripp Trapp kan. På den annen side er den helt perfekt for alle som er glad i Eames-møbler og annen 50-tallsdesign. Se mer på www.brio.net.

"Mobo" fra den tyske produsenten Timkid er derimot en stol å vokse i. Og den ser morsom ut! Setet, ryggen og fotbrettet kan justeres slik at stolen passer babyer og barn i alle størrelser - og faktisk også voksne. Den koster rundt 200 euro med sikkerhetsbøyle til babyen, så det er ingen rimelig stol. Men er budsjettet ubegrenset, og du vil ha noe spesielt, bør du ta en titt. Stolen er utført i heltre bøk og skai, og kan bestilles på www.timkid.de og www.babyvita.de.

Mitt lille nurk endte opp med samme type høystol som jeg hadde da jeg var baby. Nemlig den klassiske Sofus-stolen som kan "brettes" sammen slik at den får eget bord, kjøpt pent brukt på www.finn.no. Hun sitter godt i den, enn så lenge. Så får vi se om hun skal få en stol å vokse i etterhvert.

Ingen kommentarer: