søndag, januar 28, 2007

Dåpskjole fra Danmark

Mitt lille nurk skulle døpes i november, og jeg så meg nødt til å gå til innkjøp av dåpskjole. Det vil si; jeg tenkte først på leie, men fant ut at det koster 600 kroner å leie kjole på Fru Lyng - som er den beste babybutikken i Oslo.

For 600 kroner kan jeg vel kjøpe en kjole, tenkte jeg. Dermed begynte jeg å lete.

Først klikket jeg meg inn på Finn. Men jeg fant ingen brukte kjoler som jeg likte, og utvalget var dårlig. Så fant jeg ut at andre hadde gode erfaringer med å kjøpe dåpskjoler i Danmark.

Valget falt til slutt på en modell i elfenbenshvit sateng overstrødd med blonde fra www.lilly.dk

Lilly er mest kjent for å lage brudekjoler, men har lekre dåpskjoler i sortimentet også. De trakk fra den danske momsen, slik at kjolen kom på 700 danske kroner (kontra 870,-).

I tillegg betalte jeg 48 danske kroner for en matchende blondekyse, og 48 kroner for et elfenbenshvitt satengbånd med sløyfe. Søte tøfler i stretchsateng bestilte jeg også, til 32 danske kroner.

Lilly tok dessuten 262 danske kroner i frakt, slik at totalen kom på 1090 danske kroner.

Til å leve med, syntes jeg.
Men da glemte jeg den norske momsen.
Før dåpskjolen kunne utleveres, måtte jeg betale 348 norske kroner til Nordisk Express AS.

Dåpskjolen kom dermed på rundt 1500 norske kroner, og for den prisen kunne jeg vel strengt tatt kjøpt en kjole i en babybutikk.

Var det verdt det? Tja. Det lille nurket tok seg svært godt ut i kjolen, som ble brukt i to-tre timer. Nå henger den i skapet, like god som ny!

4 kommentarer:

Anonym sa...

www.oliprik.dk
Vakre dåpskjoler og dåpsklær. Bredt utvalg av dåpskjoler.

Birgitte sa...

Hvor land tid tok det før du hadde kjolen hos deg?
Vurderer å kjøpe fra lilly

Kristine sa...

Hei Birgitte!
Jeg husker ikke helt hvor lang tid det tok, et par uker kanskje? Jeg kjøpte den i 2006, så det er jo en stund siden. Dåpskjolen var fin, men ble litt dyrere enn beregnet, på grunn av momsen. Jeg var fornøyd, men kunne nok funnet noe fint til nesten samme sluttpris i en butikk her hjemme også.

Anonym sa...

http://daapskjole.no
Her kan man bestille og vite hva totalen blir.